پایان مشخصی برای پایان اپیدمی کرونا در اختیار نداریم-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد
روحانی:

پایان مشخصی برای پایان اپیدمی کرونا در اختیار نداریم

رئیس جمهور گفت: نمی‌توانیم کار را تعطیل کنیم، باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در عین حال مقابله با ویروس کرونا باید ادامه داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 06
کد خبر: ۴۴۶۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در جلسه امروز گزارشی از آمادگی وزارت بهداشت و درمان داده شد که یک هزار و ۲۰۰ مرکز آماده نمونه‌گیری کرونا در سراسر کشور هستند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه نمونه گیری‌ها انجام و نتیجه ابلاغ می‌شود که این یک شرایط و وسیله خوبی در کشور ما است، اظهار کرد: همچنین ۱۷ هزا رو ۵۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور آماده خدمات بهداشتی هستند که این هم یک افتخار بزرگی برای کشور است.

 

او ادامه داد: امروزه بسیاری از ایرانیان و غیرایرانیان در خارج کشور در نوبت قرار دارند که برای معالجه به ایران سفر کنند و این افتخار برای همیشه نصیب بخش بهداشت و درمان ما شده است؛ همچنین ۴۰ تجهیز بیمارستان در شرایط کرونایی هم یکی از اقدامات ارزشمند در این دوران بوده است.

 

روحانی گفت: سی تی اسکن جدید برای بیمارستان‌ها آماده شده و افزایش تخت‌های بیمارستانی برای ما از اولویت بالایی قرار دارد؛ به همین جهت از مدافعان میدان سلامت و کادر درمانی تشکر می‌کنم.

 

پایان نامعلوم اپیدمی کرونا


رئیس جمهور گفت: مردم باید به این نکته توجه کنند که اپیدمی کرونا طولانی خواهد بود و پایان مشخصی امروز برای پایان این اپیدمی در اختیار نداریم، تا زمانی که به واکسنی مورد تایید دست پیدا کنیم، ممکن است مدت طولانی در پیش داشته باشیم.

 

او افزود: ما نمی‌دانیم به طور دقیق پایان ویروس کرونا چه زمانی است، رعایت اصول بهداشتی زمان خاصی ندارد و باید این طرز تفکر حذف شود، زیرا پایان بیماری مشخص نیست؛ اجتماعات و مجالس عروسی و عزا را باید کنار بگذارید تا وزارت بهداشت و درمان اعلام کند. طبق گزارش وزیر بهداشت در جلسه امروز شاهد پیک اپیدمی هستیم که یک عروسی مسبب آن بوده است.

 

رئیس جمهور بیان کرد: اکنون از لحاظ علمی کسی نمی‌تواند بگوید که ویروس کرونا ضعیف شده است، ضد انقلاب مداوم تبلیغ می‌کند که باید همه کار‌ها تعطیل شود، ما همه باید کار کنیم و نمی‌توانیم کار را تعطیل کنیم، باید مراقبت کنیم، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در عین حال مقابله با ویروس کرونا باید ادامه داشته باشد.

 

روحانی گفت: سه اصل است که همه باید رعایت کنند، اصل اول نظافت شخصی است و اصل دوم فاصله گذاری اجتماعی است، تجمع را باید فعلا کنار گذاشت. اصل سوم این است که ما در فعالیت اجتماعی حتی‌الامکان باید از فضای مجازی استفاده کنیم و فضای حقیقی باید اولویت دوم باشد. ما هر قدمی که برمیداریم باید احتیاط کنیم، اما نباید مردم را مضطرب، نگران و وادار به وسواس کنیم.

 

او افزود: دولت وظایفی را که در این شرایط حساس برعهده دارد به خوبی دنبال می‌کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار